News
Loading...

KETUA UMUM KNPB VICTOR F. YEIMO PENINDASAN INI HARUS DI LAWAN

Ketua umum KNPB Victor F. Yeimo
Rakyatku, pemberontakan kita hari ini adalah suatu upaya menyadarkan manusia dunia. Kita yakin bahwa penjajah yang terus menjajah rakyat dan tanah air kita adalah manusia-manusia yang kebetulan sedang berpikir dan bertindak seperti setan dan binatang. Manusia-manusia ini harus disadarkan dengan gerakan perlawanan manusia itu sendiri, yakni: KITA

Bahwa Konflik sosial, ekonomi dan politik yang terus mendera negeri kita hari ini merupakan wujud dari semakin masifnya kolonialisme moderen dan skenario kapitalisme global yang terus bernafsu menduduki dan menjarah negeri surga ini. Lantas, apakah kita harus terus menerimanya sebagai konsekuensi logis? Sikap menerima kenyataan dan tunduk tertindas sambil menyembah penguasa penjajah adalah suatu sikap murahan dan tidak bermartabat. Itu melalukan, menjijikan dan sangat menyakitkan.

Penindasan ini harus dilawan!


My people, our resistance struggle today is an attempt to awaken the people of this world. We believe that our invaders who continue to colonize our homeland are people who happen to think and act like devils and animals. These people have to be made aware of the human resistance movement itself, namely: US, the People.

The social, economic and political conflicts which continue to plague our country today are a manifestation of the increasingly massive modern colonialism and the scenario of global capitalism which continue to covet, subjugate and plunder this paradise country. So then, should we continue to take and accept it as a logical consequence? I am sure you will agree that an accepting, abiding and bowing attitude which would even stretch to worshiping the oppressing colonial might, is a degrading and undignified attitude. It is shameful, repulsive and it causes great hurt.

Ketua Umum KNPB

[Victor Yeimo]
Share on Google Plus

About suarakolaitaga

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment